Hann inte mer än avsluta

det senaste inlägget innan pluttan vaknade!
Synd bara att hon var på USELT mathumör!! 4 skedar!! Minns inte när det gick så illa sist... Så när vi går på promenad blir det pumpen som kopplas på damen! Så dåligt är inte ok att äta, men kan inte tvinga henne heller. Hon kniper igen munnen, vänder bort huvudet och slår bort maten. Då får man inte in något. Jag har provat trycka in när hon börjar skrika en gång, men det gör jag inte om! Slutade med en jättekräkning!
Sonda henne manuellt nu är inte att rekomendera! Fy så arg hon blir när hon måste sitta still! Går inte att hålla henne sysselsatt i 1-1.5 timme och ha henne stilla. Lättare när vi går vår promenad i vagnen sen. Då kommer hon ingenstans och har en massa saker att titta på.
Dietisten sa att jag inte skulle tänka på hur mycket hon äter, men hur lyckas man med det när man inte tänkt på annat i 1 års tid?! Det går inte i första taget och särskillt inte när hon äter så dåligt som nu.
Men hon har såna här dagar där hon inte äter så bra. Gröten gick inte heller så bra i morse, men halva fick jag i henne i a f. Inte lätt att va förkyld och behöva äta. Hoppas förkylningen försvinner snart för det är inget roligt för henne att ha den dumma förkylningen.
Efter promenaden ska vi hämta de stora barnen på dagis! :) Längtar efter dem och hade jag bara kunnat få dem att gå i 1 timme så hade de gärna fått följa med, men nu har de det bättre på dagis den timmen jag är ute. Sen ska vi hem och mysa! :) Tänkte göra kvällsmat med macka och varm oboy ikväll, det gillar barnen och det är så mysigt när man kan sitta i lite "mörker" med tända ljus och bara mysa.
Om ni inte fattat det än så är vi en riktig mysfamilj som älskar att mysa och gosa! :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Varm oboy hade jag riktig dille på som gravid. Nu är det kall som gäller men kan tänka mig att det ändrar sig när det blir kallt ute=)Kram

2011-08-30 @ 13:10:05
URL: http://kampan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0