Ny vecka, nya utmaningar! :)

Denna veckan består av att vara hemma en hel del. :)
Idag ska vi: till kyrkan kl 13.30 för barnsång, sen kör vi till stan för att köpa gymnastikskor till Izabelle som ska börja på gympa ikväll kl 17.30. Spännande att se hur det går för henne. :)
Imorgon får vi besök: ja vare sig vi vill eller ej... Känner inte för det, men snart kanske vi slipper dem! :p
Onsdag: usch ja då ska jag till barnmorskan o ta cellprov. Viktigt att göra det, men usch jag tycker det är så fruktansvärt obehagligt!
Torsdag: Öppna förskolan med Malin och Alice! :)
Fredag: Har jag möte ang. Jonalies dagisstart! :) Hoppas hon snart får börja för hon älskar verkligen att vara där! Kryper alltid fort som tusan till grinden och sen snabbt in om någon öppnar för henne! :) Så det blir nog bra när hon väl får börja där! :) Det är liksom lite trassel att börja dagis när man måste ha en resurs en del av dagen!
Så jag hoppas att det går snabbt att få till en resurs till henne nu. :) Kommer gå snabbt att skola in henne för hon träffar ju personalen 2 gånger om dagen och några har hon ju träffat sen hon hamnade i min mage! :) Hihi!!
Så nu ska vi på dem om att hon ska få börja snart! :) Har sagt till henne att hon ska tjata på rektorn om att få börja typ NU! :p
Denna månaden är lite spännande med för vi får reda på om vi får vårdbidrag eller inte. Hon på fk sa att vi skulle få minst 1/4. Men jag får gärna högre! :p Hon kräver ju en hel del och mycket tänker man inte ens på för att man bara gör det. Det tillhör liksom henne och då är det så.
Ja förresten det som kommer ta lite tid med inskolningen är ju att lära känna den nya resursen. Om de inte lyckas få en av personalen att ta henne och sen få in en till i personalstrykan, det hade varit det ultimata. :) Men vi får se. :) De ska ju lära sig att se hennes signaler för när hon inte vill äta mer, lära sig mata i knappen och inhalera henne. Men inhalera kan de redan då de har en tjej som inhaleras med samma maskin som Jonalie. Så det går nog snabbt! :) Men att mata i knappen kräver sin teknik på Jonalie då hon ska matas väldigt långsamt för att inte kräka!
Nä nu ska jag hoppa in i duschen för Jonalie sover! :) Sen är det lunchdags och sen ska vi hämta de stora för att bege oss till kyrkan! :) Spännande!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0