Tråkdag

Idag har varit en riktig tråkdag!
Städat lite på Minos rum, faktiskt fått bort nästan en hel konsumkasse med saker som inte används eller är sönder.. Så skönt att få rensat lite där. Får ju passa på att göra sånt när han inte är hemma.

Sen har jag fyllt i lite papper inför pluttans dagisstart den 26:e. Imorgon och i helgen blir det till att fixa det sista inför det! Måste ha bra och ordentliga skor till henne och så måste hon få en fin ryggsäck som sina syskon fick när de började! :)
Sen är det en massa planering med att ta dit sprutor, sondslangar, aggregat och ja allt som hör Jonalie till.. Lite koksalt o så med! :p De kommer ha att göra där uppe sen.
Fick ju beviljat vårdbidrag nu med från FK. 1/4 fick jag! Inte nöjd och ska överklaga! Sen saknade jag 300 kr om året i kostnader för Jonalie för att få beviljat merkostnader! SURT!! Något får jag nog komma på som kostar så mycket... Hmmm elkostnader för pariboyen kanske! :p
Man tänker ju inte på vad saker kostar så det blir ju en del av det ändå när man räknar ihop det sen. Men men, så är det att ha barn, de kostar, och vissa kostar lite mer! :p
Imorgon kommer första utbetalningen på vb, så det blir till att köpa allt nu som behövs till Jonalie och så en bilstol till Izabelle som behöver en ny då hon växt ur det hon har! Ja så är det med långa barn! :p
Annars har dagen bestått av att jaga kommunfolk, men när jag ringde sista gången så sa dem att hon var på tjänsteresa och återkommer imorgon! Sur jag blev!! Jagade henne hela dagen igår och så idag! Suck!!
Är ju bara lite arg om man säger så när det gäller Jonalie och dagis!
Men jag fyllde i schemat nu och då skrev jag i att hon ska gå sina "långa" dagar som det kommer bli.. De får helt enkelt ta henne, så är det. Sen får de fixa en resurs snarast möjligt!! Suck i helvetet att man ska behöva bråka om ALLT!!
Men har mailat hon på kommunen med och berättat allt så nu får vi se om det hjälper. Får jag inte tag på henne imorgon ringer jag skolverket!
Nä nu är det snart tid att hämta hem syskonen från dagis. Sen blir det att mysa lite innan det är dags för matlagning och sen dusch av 3 barn och sen blir det godnatt för oss alla 3. Känner mig inte alls pigg idag heller... :( Vill känna mig pigg igen snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0